مراقبت از پنجره دوجداره

۶ بازديد

مراقبت از پنجره دوجداره

به نقل کارشناسان پنجره آسمان در حوزه پنجره دوجداره، یکی از موضوعات بسیار مهمی که بعد از نصب پنجره دوجداره دغدغه‌ی افراد بسیاری بوده و هست، نحوه نگهداری و مراقبت از این پنجره دو جداره است که در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با راه حل های اصولی و کارآمد آن آشنا کنیم. برای افزایش طول عمر و کارایی این محصولات، لازم است نکاتی که به آن ها اشاره خواهیم کرد را رعایت کنید تا ظاهر زیبای این پنجره برای مدت زمان بسیار طولانی‌تری‌ حفظ شود.مراقبت از پنجره دوجداره اصول خاصی دارد. نحوه نظافت پروفیل پنجره و شیشه باید اصولی باشد. همچنین این پنجره باید به صورت دوره‌ای بررسی شده و یرادات احتمالی آن چک شود. با روغن کاری به موقع یراق آلات این پنجره می‌توان به افزایش طول عمر آن کمک کرد.a68853_oren-astik-egepen-pencere-shadow.png

مراقبت از پروفیل پنجره دوجداره

پنجره های دو جداره upvc  بعد از نصب با گذ شت زمان دچار آلوگی و کثیفی می شوند ،  این نوع پنجره ها باید4 ماه یک بار  با پارچه نرم و محلول آب و صابون تمیز شود تا گردو غبار و دوده بر روی پروفیل نشیند و جذب پروفیل نشود ومهترین مسآله رنگ پروفیل تغییر نکند. پارچه ای را که برای تمیز کردن درب  پنجره ها استفاده می کنید باید بدون پرز باشد تا بتوان به راحتی سطوح پنجره ها را تمیز کرد.قاب پنجره را با استفاده از مواد شوینده ملایم و آب گرم تمیز کنید. از به ‌کارگیری پاک ‌کننده‌های قوی یا حلال‌هایی که می‌توانند به مواد UPVC آسیب برسانند، بپرهیزید. به‌آرامی سطوح پروفیل پنجره را با یک پارچه یا اسفنج نرم پاک کنید تا هرگونه کثیفی و آلودگی از گوشه‌ها و شکاف‌های آن پاک شود. بازرسی‌های منظم از پروفیل پنجره را فراموش نکنید. این بازرسی‌ها به شناسایی زود هنگام مشکلات کمک می‌کند و مانع آسیب‌دیدگی جدی پروفیل پنجره می‌شود.

مراقبت از یراق‌آلات پنجره دوجداره

یکی از روش های نگهداری از پنجره دوجداره UPVC، مراقبت از یراق‌آلات آن است. با گذشت زمان، یراق آلات این پنجره‌ها ممکن است شل شوند. بنابراین به‌طور مرتب این قطعات را بررسی و در صورت نیاز آن‌ها را محکم کنید. این اقدام برای نگهداری پنجره های دوجداره مهم است و به حفظ ثبات و امنیت آن‌ها کمک می‌کنند. همچنین برای اطمینان از عملکرد روان یراق‌آلات متحرک با استفاده از روان‌کننده‌های بر پایه سیلیکون، آن‌ها را روغن‌کاری کنید.یکی از مهمترین نکات برای نگهداری از پنجره‌های دو جداره روغن کاری یراق آلات پنجره دوجداره می باشد. یراق آلات پنجره دوجداره حدودآ 3 الی 6 ماه یکبار باید روغن کاری شوند تا عمر یراق آلات بالا بروند .با فاصله های زمانی معین، تمام قطعات مکانیکی و متحرک پنجره ها را روغن کاری کنید البته روغن کاری باید توسط روغن‌های رقیق انجام گیرد.این قطعات باید به‌طور منظم برای یافتن هرگونه علائم آسیب مانند ترک‌خوردگی یا زنگ‌زدگی بررسی شوند. اگر متوجه هرگونه مشکلی شدید، باید به‌سرعت به آن رسیدگی کنید. همچنین برای اطمینان از عملکرد و امنیت پنجره، یراق‌آلات آسیب‌دیده را تعویض کنید.از اعمال نیروی بیش از حد در هنگام کار با یراق‌آلات پنجره بپرهیزید و پنجره را به‌آرامی باز و بسته کنید، زیرا ممکن است منجر به آسیب‌دیدگی یا جابه‌جایی آن‌ها شود.

مراقبت از دستگیره پنجره دوجداره

از اعمال نیروی بیش از حد به دستگیره پنجره خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث فشار بر روی مکانیسم آن شود و به دستگیره آسیب برساند. هنگام باز و بسته کردن پنجره، بر روی دسته حرکت ملایم و کنترل‌شده داشته باشید. مقدار کمی روان‌کننده بر پایه سیلیکون را روی قسمت های متحرک آن مانند لولاها و مکانیسم قفل بمالید. این کار کمک می‌کند تا به نرمی حرکت کنند.اگر متوجه مشکلات جدی در دستگیره شدید، توصیه می‌کنیم از افراد متخصص کمک بگیرید. یک تکنسین ماهر می‌تواند این مشکلات را به‌راحتی تشخیص دهد و آن‌ها را برطرف کند تا دستگیره پنجره مانند روز اول کار کند.

مراقبت از شیشه پنجره دوجداره

برای نگهداری پنجره های دوجداره UPVC، مراقبت از شیشه آن اهمیت دارد. برای تمیزکردن شیشه از یک شیشه ‌پاک ‌کن غیرساینده یا مخلوطی از آب و صابون ملایم استفاده کنید. از به‌کارگیری مواد شیمیایی قوی یا مواد ساینده که ممکن است سطح شیشه را خراش دهند یا به آن آسیب برسانند، خودداری کنید. شیشه را با ملایمت با یک پارچه یا اسفنج نرم، تمیز و سپس آن را با یک حوله بدون پرز یا حوله کاغذی خشک کنید. درزگیرها و قاب اطراف شیشه دوجداره را به‌ طور منظم بررسی کنید. اگر متوجه هرگونه مشکلی شدید، برای تعمیر یا تعویض آن‌ها و برای حفظ خاصیت عایق ‌بودن شیشه، با یک متخصص تماس بگیرید.

نکندن برچسب ها یا لیبل  پنجره دوجداره

یکی دیگر از مواردی ک باید بعد از خرید و نصب در و پنجره دو جداره به آن توجه ویژه داشته باشید، جدا سازی لیبل های موجود بر روی بدنه محصول است. درست است که این لیبل ها جدا از تبلیغات وظیفه محافظت از پروفیل را هم به عهده دارند اما به مرور زمان با تابش نور خورشید سبب تغییر رنگ و ترک خوردن آن خواهد شد. در نتیجه نباید اجازه دهید لیبل ها مدت طولانی بر روی پروفیل یو پی وی سی مخصوصا بخش بیرونی آن باقی بمانند.بعضی از مواقع  کارفرمایان امکان دارد درخواست نصب پنجره دوجداره را قیل ازسنگ کاری یا سیمانکاری نما را داشته باشند .در این مواقع به هیچ وجه نباید برچسب درب  پنجره دوجداره را بکنید به دلیل اینکه امکان آسیب رسیدن به پنجره دوجداره بسبار بالاست  و باید تا اتمام کار نما  ساختمان برچسب ها یا لیبل  پنجره کنده نشوند.نکته : پس از اتمام کار نما ساختمان  هر چه سریع تر باید حتمآ لیبل یا برچسب های پنجره دوجداره کنده شوند به دلیل اینکه اگر کنده نشوند برچسب ها جذب پروفیل می شوند و کندن آنها راحت نمی باشد و نمای ساختمان را زشت می کنند.

دور نگه داشتن پنجره دوجداره از شعله های آتش

یکی دیگر از موارد مهم در نگهداری از پنجره های دو جداره upvc از اهمیت بالایی برخوردار است این است که پنجره دوجداررا در نزدیک شعله آتش یا موارد ی که حرارت زا هستند  مانند گاز آشپزخانه یا     جوشکاری جلوگیری شود . این نوع پنجره ها با اینکه از مقاومت بالایی برخوردار هستند ولی در برابر حرارت و آتیش ار حساسیت بالایی برخوردار می باشند .نکته : در صورتی که پنجره دوجداره به شعله آتیش و حرارت نزدیک باشد امکان دفرمه شدن پنجره وجد دارد .https://asemanwindow.com/پنجره-دوجداره-کرج/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.